söndag 7 juni 2009

the norwegians are leaving!

Den här veckans resrutt har varit Söderbärke-Västerås-Stockholm-Rättvik. Förra lördagen åkte jag och mormor ned till Söderbärke och ägnade några dagar åt att läsa, fika, mata ärlorna, sitta ute i solen, bränna sönder (liten överdrift) knävecken och klippa en massa gräs. Det bästa var precis när vi kom dit och jag klev in i det södra sovrummet och det luktade Södra Rummet, sommarlov och kravlöshet. All stress från inskolningsveckan på hemtjänsten bara gled bort medan jag andades.

Jag och mormor åkte senare vidare till Västerås, övernattade i mormors lägenhet och sedan vidare till Stockholm för att se Åsas examen. Utbildad sjuksköterska nu! :)

Och nu, tja, är jag hemma i Rättvik igen. Jag ska ägna de närmaste dagarna åt att göra absolut ingenting. Helst inte gå utanför dörren, men jag antar att jag måste ge mig ut på hundpromenader i alla fall. Idag ska jag släpa mig iväg till vallokalen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar