tisdag 14 juli 2009

lite saker bara

1. Jag kom in på kemisk analysteknik i Linköping till hösten. Jag flyttar om lite mindre än en månad.
2. Jag har sökt boende i det så kallade studentghettot Ryd, för trots att jag var ganska stolt över mina 700 köpoäng så var Ryd det enda poängen (och pengarna) räckte till.
3. Jag har ca 5 lediga dagar innan jag flyttar. Jag kommer alltså att få fullt upp.
4. Jag vet inte ens om jag egentligen vill plugga kemisk analysteknik. Vart tusan får jag jobb efter den examen?

Jag vet inte alls vad jag vill och har inte tid att fundera. Det är liksom bara att hänga med som någon slags, vet inte, trasdocka? Som kastas fram och tillbaka. Mina liknelser är inte vad de borde vara.

Jag saknar Gotland och vännerna där otroligt mycket. Tänk om man kunde spola tillbaka ett år och ha det hela framför sig igen. Men jag ska försöka följa Fårösunds uppmaning, uppspikad på Bungehallens fasad som den var.

2 kommentarer:

  1. Grattis till skolan! Vet du vad det här betyder? Det betyder att du kommer bo flera mil närmre mig! :D Jag har ingen aning om hur många, men mycket närmre blir det... XD freakin' awesome!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Har tillbringat en vecka i Ryd och det var intressant:)
    Saknar också Gotland och alla så mycket!

    SvaraRadera