fredag 2 oktober 2009

for the price of a cup of tea



Jag tycker om hösten. Det finns visserligen avigsidor med den (som att cykla till skolan i regn och kyla) men överhuvudtaget står jag ut med det. Jag tycker om mörkret och jag tycker om höstrusket. Mysiga höstpromenader, både i kallt klart väder och i fuktig dimma. Kura ihop sig med filtar och te när det är regnigt och trist. Visserligen blir man ibland less på ett sätt man aldrig blir om sommaren, men det är ändå något betryggande med hösten. Som sagt, jag tycker om den.

Jag antar att den här hösten kommer att innebära en massa pluggande för min del. Men det känns bra, ändå.

2 kommentarer:

  1. Jag vill sitta bredvid och dricka choklad när du dricker te. Jag vill ta promenader i mörkret och sedan sitta bredvid och dricka choklad när du dricker te. Jag vill ha sunkiga mjukisbyxor och en röd lampa i fönstret. <3 41 dagar kvar.

    SvaraRadera
  2. oh, me like höst too! jag har funderat på ifall det är en underskattad årstid, men nog kommit fram till att den inte direkt kan bli överskattad... så den är väl underskattad, in some twisted way. saknar dig! saknar gotland och klucko tei

    SvaraRadera