lördag 26 september 2009

jag köpte även en kjol


Johanna bad om en bild på min nya väggklocka. Den är så fascinerande ful att jag fick lov att köpa den. Hänger numera i hallen, ovanför dörren till mitt rum. Jag vet inte om det syns, men frukterna runt urtavlan är faktiskt upphöjda. Vem kommer på att designa nåt sånt? (Man kan bara hoppas att han/hon fick sparken.)

Med andra ord så cyklade jag och Johan in till Tornby idag. Meningen var att vi skulle till IKEA, men först letade vi oss fram till "Hjärtat i hjärtat", en second-hand butik som Johan hört skulle vara bra. Den var helt underbar. Förutom klockan köpte jag gardiner och en diktsamling. När jag och Johan gick omkring och provade gamla hattar kom en kvinna fram till mig och sa att jag var "väldigt söt" i "den där gröna" och pratade lite om hur mycket personlighet det finns i hattar. Lite underligt, mest kul.

2 kommentarer:

  1. Åh, du får ta med mig dit när jag kommer!

    SvaraRadera
  2. Den är ju fruktansvärd och fantastisk! Grattis till ett grymt fynd älskling!

    SvaraRadera