torsdag 6 augusti 2009

barapapapapapapa~

Det var längesedan jag fick så många komplimanger på en dag som i förrgår. Det var min sista jobbdag vilket ledde till lyckönskningar från brukarna och hopp om att jag skulle komma tillbaka nästa år. "Lugn och fin" och "varsam och snäll". Buhuu. Jag fick skuldkänslor över att jag har avskytt jobbet så mycket, men till mitt försvar var det inte umgänget med brukarna som jag hatade utan mer det där att jag hade ansvar över dem utan att egentligen veta någonting och att jag inte visste någonting om vården, vårdorganisationen och hur den fungerade.

I alla fall var det ändå kul att höra att jag inte var totalt värdelös som vårdbiträde och att jag har uppskattats. :)

Och nu är det ett avslutat kapitel. (Tack och lov.) Dags att börja på kapitel "Linköping" istället. Imorgon åker jag. Mina sista Rättviksdagar har varit fyllda av packande, men jag och Johan var även på en spelning med ett reggae-jazz-indie-band igår samt tog ett sista dopp i Siljan idag.

Aja. Nu ska datorn packas ned också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar