onsdag 12 augusti 2009

bussar var tionde minut!

Jahopp, nu är jag sedan i fredags installerad i ett studentrum i Ryd, Linköping. Rummet är inte så inspirerande (och badrummet ungefär en tredjedel så stort som mitt Gotlandsbadrum). Men, det funkar. Jag måste skaffa gardiner och mer saker att smycka väggarna med, men det får vänta tills jag har fått min sista lön. :P Jag har träffat tre av mina korridorskamrater, de enda som har anlänt än tydligen. De verkar trevliga; jag åt middag med två av dem, men har annars inte sett av dem så mycket.

Jag gick och kände mig rätt ensam och ynklig några dagar, men det blev bot på det när Johanna kom förbi på besök några dagar. ♥ Allting kändes mycket bättre efter det, blev lite mer redo inför, liksom, allting.

Imorgon är upprop och inledning på min nolleperiod. Nervositet & nyfikenhet.

Nu ska jag duscha, ta lite kvällsmat och peppa (vilket hemskt uttryck) så gott det går med ett avsnitt av Arkiv X.

1 kommentar:

  1. Vad spännande allt låter. Hoppas peppen föll på ;) och att allt går bra, men det gör det säkert. Är så jäkla impad av dig; kemisk analysteknik! Yisses alltså :D

    SvaraRadera