söndag 30 augusti 2009

Oh no, not another elf!

Labbrockarna var slut i XS. Besvikelse. Å andra sidan hittade jag och Alexandra ett jättehärligt café som låg mitt i Linköping, men var ändå avskilt från allt stök, de hade en jättemysig liten uteservering. Mysiga caféer gör en stad mycket bättre. Börjar för övrigt lära mig hitta lite smått i centrum. Känner mig lite mindre som en förvirrad lantis.

De visade Sagan om de två tornen idag på tv. Ett sug av nostalgi när jag hörde Rohan-melodin från TV:n som stod på ute i allmänrummet. Om jag inte hade några ton matte att göra skulle jag ha tittat. Sagan om Ringen kommer nog alltid, alltid få mig att må bra. Jag tänker på te, kakor och ligga i sängen och läsa om hoberna och Fylke och Gollum och äventyren och mytologin.

Längtar efter Bilbo-filmen. Bara, vad, 2 år kvar?

1 kommentar:

  1. Jag känner hur mitt behov av sagan om ringen bara ökar i takt med att dagarna går! En typisk söndags sysselsättning helt klart! (helst lite kladdkaka också)

    /din fd. granne Helena

    SvaraRadera