onsdag 25 mars 2009

framtidstankar

Hade Pär idag, mellan passen glömmer jag alltid bort hur mycket jag tycker om honom och hur svårt jag har att koncentrera mig ibland när han pratar. Jag kunde verkligen inte fokusera på analysen av Kristiina Ehins dikter och deras översättning. (Men jag tycker verkligen om hennes dikter, det gör jag.) Kunde bara inte sluta fundera på höstterminen och vad jag ska göra då.

Jag har ju velat flytta till Stockholm och läsa kurser av något slag, kanske helst japanska i ett år. Men nu har jag läst i Linköpings utbildningskatalog och det är väl kanske lite konstigt, men jag tycker kemisk analysteknik lät jätteintressant, särskilt med forensisk inriktning. Mailade till utbildningens kontaktperson och studievägledare och frågade lite saker om bredden på utbildningen, jobbmöjligheter osv och det lät bättre än jag trodde. Men...vet inte. Hur många gånger tidigare har jag inte haft fixa idéer om yrkesval? Kanske ska jag bara ta ett år och läsa in Biologi B och Kemi B och se hur det känns sen.

Det var det som gick igenom mitt huvud under dagens lektioner.

När jag kollade posten låg det ett ensamt litet vykort i facket som visade sig vara till mig. Det var en hälsning från mormor. Det är något med att se hennes handstil som gör att jag mår väldigt bra.

Annars har jag och Johanna under eftermiddagen kastat ihop ett program till klassens uppläsning imorgon på Almedalsbiblioteket. Ska bli skönt att inte delta i själva uppläsningen dock, underbart att kunna slappna av lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar