tisdag 31 mars 2009

I find very few people scary once they have been poked in the eye.

Tårtkalaset igår var trevligt. Chokladtårta, Alidas morfars fulvin och umgänge är uppenbarligen en väldigt bra kombination för måndagskvällar.

Idag insåg jag varför det har luktat lite illa i min kokvrå på senaste tiden. I lördags tog jag nämligen ut mina kycklingfiléer ur frysfacket för att slänga dem då jag insåg att de inte blev genomfrysta och dessutom var ganska gamla. Av någon anledning slängde jag dem aldrig direkt och sen så hamnade de under en massa bråte i diskhon och så har de legat och tinat några dagar för länge. Lukten när jag tog ur dem ur påsen för att slänga var ganska otrevlig, så att säga. Blir inte bättre av att den hänger sig kvar i lägenheten fortfarande.

Jag har gjort väldigt lite idag. Gick till skolan trots att jag inte behövdes där eftersom vi hade eget arbete med antologin. Jag hade en vision när jag klev upp att jag faktiskt skulle gå på idrotten iaf, men ångrade mig snabbt. Jag hängde i klassrummet någon timme, tog sen en promenad och lyssnade på musik. På eftermiddagen var jag och klippte mig (precis likadant som förut fast något kortare, hm) och tog ännu en promenad i solen. (Om det är något jag saknar från gymnasietiden så är det nog promenaden till skolan när jag bara gick och lyssnade på musik och bara tänkte.)

Några avsnitt av Bones har avverkats tillsammans med Johanna, godis har införskaffats och allt är liksom, ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar