lördag 28 mars 2009

like totally, dude

Jag vaknade kl 7:20 av att väckarklockan ringde - hade ställt den igår av ren vana, antar jag. Efter ett ögonblick av förvirring somnade jag om igen och vaknade 13:30. Ännu mera förvirring. Vad hände med dagen? Jag hade tänkt storstäda, men nu fick jag ju lov att äta frukost i sängen och ta en lååång (dagens miljöbov) dusch. Städade badrummet i alla fall, sen vart det ju dags för middag och nu har jag hållit på och tvättat konstant sen 18:00. Har gjort halvhjärtade försökt att börja städa mera, rullat bort mattorna, plockat lite och så, men har en massa kvar och lägenheten ser mest bara värre ut än vanligt. Träffade Annelie och Therese utanför tvättstugan och de bjöd mig till Therese att umgås och äta lite chips och så. Känner mig mest trött och grinig och all over the place just nu. En gnutta skuldkänsla riktad mot mig själv för att jag känner för att vara asocial.

Micke kom förbi för en stund sedan för att lämna tillbaka mina Sagan om Ringen och Twin Peaks DVD-boxar. Han hade alltså sett båda säsongerna av Twin Peaks och de utökade versioner av Sagan om Ringen-filmerna på mindre än en vecka. Respekt.

(Jag tror det tog mig och Johanna åtminstone 2 veckor att se två säsonger av Bones.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar