torsdag 26 mars 2009

to tsutomu miyazaki...

Jag kan inte sluta lyssna på The Promise av Tracy Chapman. Så fort den har spelat klart måste jag lyssna om på den igen, trots att jag egentligen har åtminstone 30 andra låtar i min spellista.

Våffeldagen igår! Vi i klassen, inklusive Pär, var bjudna på våffelkalas hos Annelie och Ellinor. Våfflor med jordgubbar och vaniljglass - underbart. Synd bara att jag får ont i magen av för mycket våfflor, pannkakor och sånt, men det var gott och trevligt ändå.

Vi har fortfarande inte fått Internet i de nya lägenheterna, så nu är det över 40 dagar som jag har levt utan det. (Vilket är åtminstone 30 dagar mer än vad som tidigare sagts.) Jag är less nu, vore skönt att åtminstone kunna betala räkningar och leta jobb och sånt i lugn och ro utan att tvingas traska iväg till skolans datasal. (Min självdisciplin är dålig nog utan ännu ett steg som gör allting jobbigare.) Dessutom får jag lite ångest av skolans datasalar. Lysrör.

Idag har jag fått en av mina dikter översatt till engelska och lyssnat på mina klasskamraters uppläsning i caféet. Våra kollektivdikter är f r u k t a n s v ä r t bra, liksom allt det andra. Klockan fyra åker vi in till Visby för den andra uppläsningen. Känns som en lång dag, men på något sätt trivs jag med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar