fredag 27 mars 2009

inte okay

I måndags var det strömavbrott i hela Fårösund. (Förutom byggnaden jag för närvarande bor i eftersom den tydligen har en egen generator, men det hjälpte inte så mycket eftersom jag skulle iväg på tårtkalas.) Det visade sig dagen efteråt att strömavbrottet var ett förebud för något värre, det blåste nämligen helt otippat upp till snöstorm, den värsta jag någonsin har varit med om och decimetervis med snö som lade sig. Idag har det varit grått och snön har blivit slask. (Slask som en skåpbil för övrigt splashade över hela mig på väg till affären, vilket bevisar min teori om att de enda otrevliga gotlänningarna är fårösundarna.)

Jag antar att det jag vill ha fram är att vintrar på Gotland s u g e r. Konstant duggregn november-januari, sen snö och regn om vartannat. Jag hoppas att snöstormen var det sista, för det är helt enkelt inte okay.

Jag hade tänkt gymma idag, men har inte haft någon ork. Dessutom degade vi i matsalen i 1 ½ timme under middagen och jag tappade orken ännu mera. Känner mig rätt nöjd med att bara slappa ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar