måndag 18 maj 2009

adressera till djurens brevlåda tack

Jaha, nu sitter jag här igen. Jag och pappa åkte från Fårösund vid 6 imorse. Jag var mest bara trött och orkade inte känna något, riktigt. Gotlandsfärjan får mig alltid på lite dåligt humör (tur att jag slipper åka den mera i all fall) men jag blev lite gladare när vi körde upp på fastlandet och solen sken och jag och pappa lyssnade på Johnny Cash och Norah Jones under de 5+ timmarna det tog att köra hem.

När jag väl var hemma hade jag fått mitt arbetsschema och som det ser ut nu börjar jag inte jobba (förutom inskolning om en vecka) förrän efter midsommar. Det innebär att jag har hela försommaren att bara njuta av. :)

Jag och mamma vandrade omkring i trädgården och hon visade mig alla blommor och det här är verkligen den perfekta tiden att komma hem på. Våran körsbärslund står i full blom och det finns påskliljor kvar, gräset är grönt och härligt högt. Så himla, himla fint.

Hm, ja, nu sitter jag här hemma i mitt gamla flickrum med golvet bokstavligt talat helt täckt av kassar och väskor som inte har packats upp. Jag har försökt hitta min mobilladdare men vet inte i vilken kasse den ligger. Som det är nu är datorn det enda jag har packat upp.

Och så matvarorna förstås. Jag hittade decilitermåttet från min gamla lägenhet i mitt makaronpaket. Av alla saker att råka sno. Jag undrar om Birgitta kommer att skicka en faktura på den.

2 kommentarer:

  1. Det är klart hon kommer göra ;) Om inte annat som hämnd för att vi dissade henne i våran sång

    SvaraRadera
  2. haha, jag lever i skräck över att hitta ett brev från birgitta i brevlådan. :|

    SvaraRadera