söndag 10 maj 2009

jag tror jag fick spjuten från sagan om ringen. kanske.

Nattens dröm var, tja, inte så jättetrevlig. Den utspelade sig i min gamla gympasal från högstadiet, under en idrottslektion. Vi (jag vet inte vilka "vi" var dock, tror inte att jag kände någon där) hade någon slags tävling där vi var uppdelade i två lag och varje lag fick en sådan där blå, tunn matta som vi skulle bära omkring på för att skydda oss.

Själva tävlingen gick ut på att vi hade en massa vapen liggandes på golvet i salen och vi skulle försöka springa omkring med mattan och plocka upp vapen och slåss mot motståndarlaget. Jag minns en massa svärdsdueller lite vagt, men huvudgrejen med drömmen var att det fanns en stor hög spjut mitt på golvet och motståndarna hann dit först och började inleda organiserade spjutattacker där de kastade spjut i omgångar så att det regnade spjut över oss och vi fick lov att lyfta vår matta över våra huvuden för att skydda oss. Till slut var våran blåa matta helt söndertrasad. Jag började känna att jag inte ville dö över en jumpalektion så jag stack upp i omklädningsrummet och förfasades, av någon anledning, över att duscharna var så äckliga och att det var massa folk där.

Men, eh. Det starkaste minnet av drömmen är ändå spjuten som kom emot oss flera gånger. Inte direkt en mardröm, men det var stressande på något sätt.

Och jag vill inte veta vad Freud skulle säga om den drömmen, särskilt inte spjuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar