fredag 15 maj 2009

skolavslutning

Imorgon är det skolavslutning. Jag känner mig trött, jag ogillar de sista dagarna av någonting för de är liksom aldrig något annat än "sista", ett utdraget hejdå och jag har svårt att må bra över att det här året snart är över. Just nu är jag ledsen, men jag är ju samtidigt så himla glad över att jag valde att komma hit. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle ha varit om jag hade gått direkt till universitet/högskolan och pluggat. Vet inte om jag hade orkat. Jag vet inte om jag orkar nu heller, men jag känner mig mera, vet inte, distanserad? Lite mera erfaren, lite mera okay med att saker får bli som de blir. Jag har fått ut så mycket av det här året, på många olika sätt, tack vare många olika människor. Jag är så glad över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar