fredag 1 maj 2009

Valborgsmässoafton

Jag tycker inte om Valborg. Det är en meningslös högtid på alla sätt och går på det hela ut på att frysa och supa och jag associerar kvällen med fulla högstadiebarn. Men jag ville i alla fall vara med och lyssna på mina klasskamrater Micke och Josefin när de skulle läsa vårdikter vid Bunge sockens Majbrasa, så vid halv nio var vi några stycken som drog oss bort till den lokala Majbrasan. Det var trevligt. Det vara massa Fårösundare där och allting var oorganiserat och oinspirerat som det brukar vara vid Majbrasor men jag tycker om att lyssna när mina klasskamrater läser dikter. Efter ett tag gick vi tillbaka till skolan igen och tog fram lite cider, salta pinnar och vårt hemmagjorda chokladgodis från releasefesten igår. Efter lite umgänge drog vi oss hemåt och nu senast har jag halvsovit (jag somnade nog till helt några gånger) i Johannas säng under filtar och med en massa kuddar medan hon såg ikapp mig på Supernatural.

Så det har ändå varit en bra Valborg. En sån kväll som gör att jag känner att jag vill inte flytta härifrån om två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar