torsdag 23 april 2009

älskar, älskar inte

Jahaja. Har varit fint väder idag, sådär så att jag tog en promenad utan att behöva jacka. Sånt gillar jag. Något annat jag gillar är den enorma mängden blåsippor i Fårösund. Något jag inte gillar är den enorma mängden myror som har börjat komma fram. Jag har inget emot myror, personligen, men jag har nog aldrig sett så mycket myror i ett enda samhälle tidigare.

Idag är nog en sån där dag när man (jag) fixar med allt det där nödvändiga. Jag har en maskin med tvätt igång och ska hänga den tvätt som är klar. Sen lite grovstädning, och så måste jag skriva på uppgiften tills på fredag. Känner mig inte så motiverad.

Sen måste jag laga mat, också. Dagens middag på Markan bestod av pannkakor (eller crêpes då) med räkor + massvis med dill. Jag ogillar dill. Dill är en av få saker vars smak gör mig lätt illamående. (En annan sak är grönpepparsås. Om nån undrar, menar jag.)

1 kommentar: