tisdag 21 april 2009

någon borde troligen säga be careful what you wish for (panik över alltings stillastående)

Jag mår inte dåligt. Det lutar mer åt bra än dåligt faktiskt. Jag har egentligen haft en skön dag, Ludde föreslog en promenad efter förmiddagsfikat och sedan att vi skulle sluta efter lunch för att han skulle iväg till vårdcentralen. Annelie, Johanna, Ellinor, Sara och jag gjorde ett försök att se på Numb3rs, men efter något avsnitt började DVD:n att hacka för mycket.

Men väl hemma gjorde jag ett försökt att läsa i Indrivaren av Robert Kangas eftersom vi ska ha seminarium på den på torsdag men trots att jag gillar boken kunde jag bara tvinga mig själv att läsa några meningar innan jag kände någon slags panik. Det slutade med att jag drog på mig jackan och gick ut på promenad i en timme tills middagen.

Jag känner mig bara rastlös och omotiverad. Jag skulle vilja ha något jag känner att jag vill jobba på, ett mål av något slag. Skrivandet går segt, det krävs liksom känslor för att skriva och jag känner väldigt lite just nu. Ingen drivkraft alls. Jag skulle vilja ha något att låta hjärnan gå lös på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar