torsdag 2 april 2009

"gör som vi, skaffa en cocker spaniel"

Om ca 5 timmar kommer min väckarklocka ringa och jag kommer tvinga mig själv upp mitt i natten för att slänga i mig frukost, ta min packning och släpa mig ut genom dörren och till busshållplatsen. Det är så jobbigt att ta sig från ön - buss till Visby, båtbuss till färjan, färjan till Nynäshamn, båtbuss till Centralen och sen tåg till Borlänge, sen Rättvik. Bleh.

Blir inte bättre av att jag känner separationsångest: vill inte riktigt lämna ön just nu. Det har varit massa varmt och vårlikt idag, sådär så man kan gå utan jacka utan att frysa. Efter middagen gick jag, Johanna D och W, Annelie, Josefin och Ellinor en liten promenad och hamnade på bryggan och satt och pratade medan solen gick ned. Det är så synd att vi slutar redan i maj; jag hade velat tillbringa sommaren här också.

2 kommentarer:

  1. Finns sån vår här med just nu! ;) Kanske kan ta en fika någon dag?

    SvaraRadera
  2. Våren finns nog kvar när du kommer tillbaka! :D

    SvaraRadera